HomeblogDomains11 fantastische WordPress-portfoliovoorbeelden – editie 2024

11 fantastische WordPress-portfoliovoorbeelden – editie 2024


WordPress is het perfecte Content Management Systeem (CMS) om een ​​portfolio op te zetten. U kunt eenvoudig een WordPress-site bouwen met een modern thema en vervolgens beginnen met het maken van een galerij met uw beste werk. Maar als dit de eerste keer is dat u uw projecten samenstelt en presenteert, wilt u ter inspiratie enkele WordPress-portfoliovoorbeelden bekijken.

U kunt veel leren van de manier waarop andere mensen hun online portefeuilles opbouwen. Als u enkele van de beste WordPress-portfoliosites bekijkt, krijgt u een idee van hoe u met uw werk kunt pronken en wat voor soort informatie klanten op een website willen zien.

Start uw bedrijf binnen enkele minuten met Com.nl Airo™

In dit artikel laten we u kennismaken met 11 van de beste WordPress-portfoliovoorbeelden op internet. We zullen bespreken wat elke portefeuille geweldig maakt, zodat u een idee krijgt van wat u moet doen als u de uwe samenstelt. Laten we aan de slag gaan!

1. MinLoveCat

wordpress-portfolio-voorbeelden - minilovecat.sgBron afbeelding: minilovecat.sg

Dit is een portfolio van een ontwerpbureau dat gespecialiseerd is in User Interfaces (UI) en WordPress-ontwikkeling, wat verklaart waarom het er zo goed uitziet.

MinLoveCat onderscheidt zich doordat het alle informatie weergeeft die potentiële klanten moeten weten, waardoor deze in één oogopslag beschikbaar is. Het bureau geeft u meteen een lijst met de diensten die het aanbiedt, waar het is gevestigd en links naar eerder werk.

Dit is essentieel voor een portfolio, omdat je bezoekers zo snel mogelijk wilt boeien. Als ze niet meteen de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn, kan dit een slechte gebruikerservaring (UX) veroorzaken en leiden tot hogere bouncepercentages (gebruikers verlaten uw site).

Als je één ding uit dit WordPress-portfoliovoorbeeld haalt, zou het moeten zijn dat je qua ontwerp niet overboord hoeft te gaan. Een gebruiksvriendelijk ontwerp is belangrijker dan pronken, tenminste voor portfolio’s.

2. Websterville-ontwerp

Bron afbeelding: webstervilledesign.com

Ontwerpen die jouw persoonlijkheid laten zien, kunnen zeer effectief zijn voor een online portfolio. Als de esthetiek van uw bedrijf bijvoorbeeld strak en verfijnd is, kunt u portefeuilles vinden met minimalistische ontwerpen en galerijen.

Aan de andere kant, als de toon van uw merk speelser is, wilt u misschien een portfoliosite die dit weerspiegelt. Websterville Design doet dit met succes door gebruik te maken van een leuk stripverhaalontwerp.

Dit is de portfoliosite voor het bedrijf van Jody Webster. Hij maakt en ontwerpt websites en zijn portfolio is verbluffend. Een opvallend kenmerk, naast het ontwerp van deze portfolio, is de lijst met functies en services die hij biedt:

Bron afbeelding: webstervilledesign.com

Als u een portefeuille heeft, zullen veel klanten contact met u opnemen met vragen over wat voor werk u doet. Met dit in gedachten kan het hebben van een speciale servicesectie op uw website, waarin wordt opgesplitst wat u aanbiedt, u veel tijd besparen bij het behandelen van deze vragen.

Hoe meer informatie u opgeeft, hoe waarschijnlijker het is dat gebruikers zonder al te veel heen en weer een besluit nemen over het aannemen van u.

3. Studio Signorella

Bron afbeelding: signorella.com

Als je meer fan bent van minimalistische ontwerpen, zul je dol zijn op het Studio Signorella-portfolio. Dit is een op galerijen gerichte website waar de projecten van het bureau centraal staan.

Je krijgt meteen een aantal van zijn nieuwste werk te zien. Als u op een van de portfoliostukken klikt, gaat u naar een pagina met aanvullende details over dat project:

Bron afbeelding: signorella.com

Dit is het type ontwerp dat u zou moeten overwegen als u denkt dat uw werk al het woord kan doen. Dat komt omdat dit ontwerp enkele belangrijke pagina’s mist die je mogelijk tegenkomt in andere WordPress-portfoliovoorbeelden.

Het bevat bijvoorbeeld geen overzicht van de beschikbare diensten of getuigenissen van klanten. Maar als u vertrouwen heeft in uw werk, kan deze aanpak effectief zijn.

4. Bretagne Chiang

Bron afbeelding: brittanychiang.com

Als je een moderne professional bent die in de technologiesector werkt, kan het hebben van een online portfolio je carrière alleen maar ten goede komen. Afhankelijk van het soort werk dat je doet, heb je misschien geen traditioneel portfolio nodig, maar eerder een portfolio in de stijl van een CV.

De portfolio van Brittany Chiang is het soort website dat u zou willen vermelden op een kaart die u weggeeft tijdens het netwerken. Naast dat mensen je op LinkedIn laten checken, kun je ze verrassen met een digitaal portfolio dat jouw expertise een stuk beter schetst dan sociale media dat kan.

In dit geval zijn er geen afbeeldingen die de aandacht afleiden van het ontwerp. Dit is een keuze die niet werkt voor de meeste soorten websites of portfolio’s.

Dat gebeurt hier omdat het de aandacht vestigt op je eerdere werkervaring. Terwijl bezoekers naar beneden scrollen, krijgen ze een overzicht van uw volledige werkgeschiedenis, jaar na jaar, inclusief links en aanvullende details.

5. Brice Clain

Bron afbeelding: briceclain.com

In sommige gevallen is het het beste om animaties in je portfolio te vermijden. Dat komt omdat het gemakkelijk is om met hen overboord te gaan. En als dat gebeurt, kan het zijn dat u een website maakt die te lang duurt om te laden of die moeilijk te navigeren is.

In het portfolio van Brice Clain worden animaties echter op smaakvolle wijze gebruikt. Ze voegen dynamiek toe aan de website en leiden niet af van de inhoud. Clain gebruikt ook typografie en kleuren om zijn kerndiensten onder de aandacht te brengen. Dit is een eenvoudige truc waarmee u ervoor kunt zorgen dat bezoekers zich op de belangrijkere delen van een site concentreren.

Dit is ook een goed voorbeeld van een portfolio van één pagina. Hoewel het een navigatiemenu heeft, springt het eenvoudig naar verschillende paginasecties. Dit kan een fantastische optie zijn als u niet over een uitgebreid portfolio beschikt en u gebruikers de moeite wilt besparen om door meerdere pagina’s te moeten navigeren om alles te zien.

6. Adam Greenough

Bron afbeelding: adamgreenough.com

De meeste WordPress-portfoliovoorbeelden die we tot nu toe hebben gezien, hebben zeer unieke ontwerpen. Als u echter een traditionalist bent, wilt u misschien vasthouden aan meer klassieke lay-outs voor een portfolio. De website van Adam Greenough is hiervan een goed voorbeeld.

Dit portfolio is gestructureerd als een blog en beschikt er zelfs over. Dit is een geweldige aanvulling op elke portefeuille. Met een blog kunt u ideeën delen die verband houden met uw branche, of zelfs artikelen die lezers meer vertellen over uw expertiseniveau.

Een ander opvallend aspect van dit portfolio is het heldengedeelte met de Call-to-Action (CTA). Uiteindelijk zou het doel van elke portfolio moeten zijn om leads te genereren. Het plaatsen van een CTA bovenaan de pagina nadat u bezoekers heeft verteld wat u doet, is een geweldige manier om hen aan te moedigen contact op te nemen. Op deze manier hoeven ze niet door uw portfolio te bladeren op zoek naar een e-mailadres of formulier voor contact.

7. Cory Hughart

Bron afbeelding: cr0ybot.com

Als u een ontwikkelaar bent, mag uw WordPress-portfolio niet alleen links naar uw werk of GitHub-repository’s bevatten. Het moet ook uw expertiseniveau communiceren. Een geweldige manier om dat te doen is door ‘opmerkingen’ van ontwikkelaars te delen.

De portefeuille van Cory Hughart doet dit op een zeer effectieve manier. Elk project in de portfolio bevat aantekeningen over de uitdagingen die het met zich meebracht en hoe hij deze oploste. Dat is goud voor elke technische recruiter (zolang ze maar voldoende achtergrond hebben om jouw vakgebied te begrijpen).

Het ontwerp is hier eenvoudig, maar de toevoeging van een verborgen “pauze”-menu is geniaal. Dit is een leuke ontwikkelaarsversie van een navigatiemenu. Het bevat links naar alle essentiële onderdelen van de portfolio:

Bron afbeelding: cr0ybot.com

Merk op dat dit portfolio ook een zoekfunctie bevat. Dit zie je zelden in portefeuilles. Maar als u een groter portfolio of een site met meerdere pagina’s heeft, is het absoluut een gemiste kans om er één weg te laten. Het goede nieuws is dat je met WordPress kant-en-klaar een zoekbalk aan je site kunt toevoegen.

8. Iuri de Paula

Bron afbeelding: iuri.is

Dit is nog een voorbeeld van een WordPress-portfolio dat animaties op een geweldige manier aanpakt. Als we een portfolio met meerdere animaties en video-achtergronden zien, kun je doorgaans verwachten dat die pagina langzaam en traag laadt.

Maar het portfolio van Iuri de Paula slaagt erin animaties en video in een scrollformaat op te nemen, terwijl het nog steeds een genot is om te navigeren. Terwijl je naar beneden scrollt, zie je een geanimeerde reis door Iuri’s eerdere werkervaringen en projecten. Dit is een geweldige manier om vaardigheden te demonstreren, vooral voor een front-endontwikkelaar met interesse in storytelling.

De belangrijkste conclusie van dit portfolio is dat het loont om een ​​verhaal via uw website te vertellen, zolang u het maar op een boeiende manier kunt doen. Bezoekers willen misschien niet door een CV of een groot portfolio scrollen, maar de kans is groter dat ze dit doen als het ontwerp interactief is.

9. Atlantis grafisch en webontwerp

Afbeeldingsbron: graphicdesignireland.com

Naast een geweldige naam beschikt het bureau Atlantis ook over een fantastisch WordPress-portfolio. Het beste deel van dit ontwerp is dat het veel afbeeldingen bevat van de websites waaraan ze hebben gewerkt. En, belangrijker nog, het laat zien hoe ze eruitzien in mobiele versies:

magische bron: graphicdesignireland.com

Dit is essentieel voor webontwikkelaars of ontwerpers, aangezien de meeste mensen tegenwoordig op internet op hun telefoon surfen.

10. Embece

Bron afbeelding: embleem.com.au

Embece beschikt over een van de meest unieke ontwerpen onder de WordPress-portfoliovoorbeelden die we tot nu toe hebben bestudeerd. Deze portefeuille is gebouwd om eruit te zien als een tijdschriftomslag. Het maakt gebruik van typografie en kleur om u naar de rest van de site te trekken.

Het portfolio zelf is zeer minimalistisch, met de nadruk op witruimte en eenvoudige navigatie. Dit is een goed voorbeeld van hoe minimalistisch design niet kleurloos of saai hoeft te zijn. Het laat ons zien dat als u niet te veel elementen in uw portfolio-ontwerp wilt opnemen, u nog steeds veel plezier kunt hebben met kleuren en lettertypen. Natuurlijk wilt u ervoor zorgen dat beide elementen de esthetiek van uw merk weerspiegelen.

11. Ana Karic

Bron afbeelding: anakaric.com

Het portfolio van Ana Karic doet fantastisch werk om uw aandacht te trekken met typografie. Dit portfolio bevat niet veel werkvoorbeelden. Maar het geeft een duidelijk overzicht van de ervaring van Ana Karic en enkele uitstekende CTA’s.

Het portfolio is ontworpen om u uiteindelijk te begeleiden bij het boeken van een ontdekkingsgesprek. Het is zijn taak om leads te genereren. Op deze manier kan de persoon erachter nieuwe klanten sluiten. Elk aspect van het ontwerp is erop gericht om die conversies te behalen.

Bron afbeelding: anakaric.com

Omdat het portfolio niet al te veel werkvoorbeelden bevat, leunt het sterk op sterke getuigenissen van klanten en de merken waarmee Karic heeft gewerkt. Dit soort sociaal bewijs is essentieel in een moderne portefeuille omdat het helpt vertrouwen op te bouwen.

Kortom, wanneer iemand uw portfolio bezoekt, kan hij of zij onder de indruk zijn van uw werk. Maar uiteindelijk zijn getuigenissen van tevreden klanten veel effectiever in het overtuigen van bezoekers om te converteren. Als u niet om klantbeoordelingen vraagt, is dit misschien een goed moment om te overwegen deze wel aan te vragen.

Conclusie

Of u nu een webontwerper, freelanceschrijver of kunstenaar bent die aan projecten in opdracht werkt: u moet proactief zijn bij het winnen van nieuwe klanten. Het hebben van een online portfolio is een fantastische manier om uw eerdere werk aan potentiële klanten te laten zien. U kunt uw portfolio ook delen via sociale media of mensen er via visitekaartjes op wijzen.

Als je niet zeker weet wat wel en niet werkt op het gebied van ontwerp, raden we je aan deze lijst met WordPress-portfoliovoorbeelden te bestuderen. Elk van deze geweldige portfoliowebsites doet iets unieks om bezoekers aan te moedigen om te converteren. Als u van deze voorbeelden leert, kunt u een geweldige (en effectieve) portfolio voor uzelf of uw bedrijf creëren.

Bent u klaar om uw WordPress-portfoliosite te bouwen? De WordPress-hostingplannen van Com.nl kunnen u voorzien van de bronnen die u nodig heeft. Deze abonnementen worden geleverd met vooraf geïnstalleerde WordPress en bieden een beheerde ervaring. Op deze manier kunt u zich minder concentreren op het oplossen van problemen en meer op het vinden van nieuwe zakelijke kansen. Bekijk ze vandaag nog!

Disclaimer: meningen behoren uitsluitend toe aan de auteur en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Com.nl. Alle handelsmerkrechten behoren toe aan hun respectievelijke eigenaren. Handelsmerken van derden worden hier uitsluitend gebruikt voor demonstratieve en educatieve doeleinden; gebruik impliceert geen aansluiting of goedkeuring.

© 2024 · COM.nl BV